Impacts des poids lourds sur les infrastructures
Impacts from truck traffic on road infrastructure
- Economic constraints nowadays require transporting greater volumes of freight at lower cost. Yet, physical profiles of trucks do not all generate the same effects on road infrastructure for a given tonnage hauled. The objective then lies in finding an optimal service level that reduces the damage caused to infrastructure. Results derived for the impact of trucks on pavements are presented. The impact of truck traffic trends on road bridges will also be discussed.rn
Verfasserangaben: | Franziska Schmidt, Klaus-Peter Glaeser, Pierre Hornych, Jean-Michel Piau, Bernard Jacob |
---|---|
Dokumentart: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Mehrsprachig |
Datum der Veröffentlichung (online): | 17.09.2015 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2013 |
Beteiligte Körperschaft: | Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux (Paris) |
Datum der Freischaltung: | 17.09.2015 |
Freies Schlagwort / Tag: | Abnutzung; Asphaltstraße (Oberbau); Brücke; Lkw; Optimum; Pavement Management System; Spurrinne; Verkehr Bridge; Flexible pavement; Lorry; Optimum; Pavement management system; Rutting (wheel); Traffic; Wear |
Quelle: | Routes/Roads. - No. 358 (2013), S. 74-83 |
Institute: | Abteilung Fahrzeugtechnik / Abteilung Fahrzeugtechnik |
Sonstige / Sonstige | |
DDC-Klassifikation: | 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten |
collections: | BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 22 Entwurf von Verkehrsinfrastruktur |
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 24 Brückenentwurf | |
BASt-Beiträge / ITRD Sachgebiete / 60 Unterhaltung |